Zetor 7211 ile kosztuje remont silnika?
Ciągnik Zetor 7211 możemy śmiało zaliczyć to grona maszyn niemal nieśmiertelnych. Prosta konstrukcja 7211 nie generuje wielu pretekstów do interwencji mechanika, a silnik jest kwintesencja niezawodności. Nie oznacza to, że maszyna ta pracując przez długie lata, nie potrzebuje remontu.
Zetor 7211 – bezproblemowa eksploatacja
Choć produkcja Zetora 7211 zakończyła się na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, do dziś możemy spotkać te maszyny pracujące na naszych polach. Na ich niezaprzeczalną długowieczność złożyło się kilka elementów. Po pierwsze jest to, ogólnie rzecz biorąc, udana konstrukcja. Nie dość, że awaryjność tych ciągników jest niska, to w przypadku wystąpienia usterki łatwo ją usunąć własnymi siłami. Dobre opinie ma przekładnia zastosowana w Zetorze 7211. Choć przy niektórych przełożeniach maszyna długo wchodzi na właściwe obroty, to pracy mechanikom nie dostarcza. Do listy zalet tego modelu możemy dodać jeszcze relatywnie wyskoki komfort operatora.
Zetor 7211 – problemy
Do bolączek Zetora 7211 możemy zaliczyć sprzęgło, które niestety jest słabym ogniwem tej maszyny. O ile w podstawowej wersji zawieszenie nie sprawia problemów, to rolnicy użytkujący 7211 z ładowaczem czołowym muszą się liczyć z większą częstotliwością wymiany sprężyn odpowiedzialnych za amortyzacje przedniej osi. Dość uciążliwa, szczególnie z dzisiejszej perspektywy, jest niska prędkość maksymalna Zetora 7211. Osiągnięcie 25 km/h, jakie znajdziemy w specyfikacji ciągnika, w praktyce jest niemożliwe.
Ile kosztuje remont silnika Zetor 7211?
Choć awarie tej maszyny zdarzają się rzadko, to jednak zużywa się ona jak wszystkie inne. Na szczęście części potrzebne do remontu nie zrujnują budżetu gospodarstwa. Dla przykładu zestaw naprawczy silnika Zetora 7211 zawierający tuleję, tłok, 3 pierścienie tłoka, sworzeń tłoka i pierścienie zabezpieczające to koszt jedynie 269 zł brutto. Inne potrzebne części do Zetora jak uszczelki, panewki, simmeringi czy tulejki korbowodowe są osiągalne w równie przystępnych cenach. Oczywiście, jeżeli zdecydujemy się sięgnąć po usługi wykwalifikowanego serwisanta, będziemy musieli do kosztu części do Zetora dodać jeszcze cenę robocizny, a w tej materii rozbieżności są ogromne. Trudno więc o uniwersalną odpowiedź. Jednak na tle współczesnych ciągników, całościowy koszt jest naprawdę niewielki.